Articole Online

Periajul și utilizarea aței dentare

Periajul

Periajul atent și frecvent al dinților cu periuța ajută la prevenirea formării plăcii bacteriene pe dinți. Bacteriile din placa bacteriană metabolizează carbohidrații din alimentația noastră și elimină un acid care demineralizează smalțul dinților, ducând eventual la cariile dentare și dureri dentare. Calculul dentar sau tartrul depus pe dinți, de obicei în zonele opuse conducturilor glandelor salivare, se datorează depunerilor de calciu prezente în placa rămasă în cavitatea bucală.

Periajul frecvent ajută la prevenirea acestor depuneri. Cariile pot fi costisitoare din punct de vedere material, se curăță cavitățile și se obturează (plombează) cu materiale specifice. Pastele de dinți care conțin fluor sau anti placă pot fi recomandate de medicul stomatolog.

Ața dentară

Alături de periaj, ața dentară poate fi de ajutor pentru a preveni formarea plăcii bacteriene pe suprafața dinților.

Folosirea zilnica și corectă a aței dentare ajută la eliminarea plăcii bacteriene interdentare și scade riscul formării tartrului dentar.

O alternativă la ața dentară este dușul bucal. Acesta este un dispozitiv electric care te ajută să cureți spațiile interdentare, cu ajutorul unui jet puternic de aer și apă. Trebuie să plasezi capătul dușului bucal în fiecare spațiu dintre dinți și să activezi dispozitivul. Atenție, capătul trebuie să fie plasat între dinți, pentru a se evita rănirea gingiilor.

Periajul și utilizarea aței dentare
5 (100%) 1 vote